79885_t.jpg

Vem är förbundets målgrupp?

PÅ BORDET. Ett förbund kan behöva kommunicera till en brokig skara målgrupper bestående av privatpersoner, föreningar och distrikt. Hur undviker man fenomenet trasig telefon och når ut med rätt information till rätt personer? Tuuli Solhagen på Natur och Miljö reflekterar kring målgruppstänk.Läs mera »
23.11.2021 kl. 15:11
74279_t.jpg

Kommunikation – en förutsättning för föreningsarbetet

PÅ BORDET. När kan ett förbund anse sig ha lyckats med kommunikationen med medlemmarna? DIFF – Ingenjörerna i Finland förnyar sitt sätt att kommunicera. Tf. verksamhetsledare Viktor Kock skriver att de går mot trenden då de gjort sin strategi.Läs mera »
11.08.2020 kl. 08:18
61972_t.jpg

Rent mjöl i påsen

PÅ BORDET: Konsumentarbetet är i allra högsta grad intressebevakning för de finlandssvenska matproducenterna, skriver Mia Wikström, informatör på böndernas intresseorganisation SLC, efter att nyligen blivit tvungen att igen fundera vad hon egentligen gör i sitt arbete.Läs mera »
18.01.2018 kl. 11:13
61240_t.jpg

Att jobba med det man brinner för utan att brinna upp

PÅ BORDET: Att få jobba inom tredje sektorn är ett privilegium. Kanske inte med tanke på lönen, men visst är det fint att få jobba med det man brinner för, skriver Matilda Hemnell.Läs mera »
23.11.2017 kl. 11:11
57607_t.jpg

Tips från inspirerande tidskrifter

PÅ TAPETEN: Tidskrifter som lyckats - vad har de gjort för att klara sig bra? Trettio tidskriftsredaktörer samlades till en tidskriftsträff och fick inspiration och konkreta exempel från Ananda, Tuli & Savu och Astra, samt av varandra.Läs mera »
04.04.2017 kl. 08:06