Sparringgrupp: vaikuttaminen

05.09.2023 kl. 09.00 – 24.10.2023 kl. 11.00

Välkommen att delta i en sparringgrupp kring temat påverkansarbete. I denna sparringgrupp, hjälp och pepp gällande både att formulera och lyfta fram teman som är viktiga i ditt arbete, och att göra det på finska.

Med handledning av Rosa Meriläinen, generalsekreterare på Kulta ry, får du under fyra sparringtillfällen konkret stöd för att framgångsrikt påverka på finska.

På träffarna kommer du som deltagare få dela med dig av dina erfarenheter kring påverkansarbete och ta del av hur andra organisationer och förbundskollegor jobbar med intressebevakning. Med handledning och stöd av Rosa jobbar deltagarna tillsammans och självständigt kring strategier för effektivt påverkansarbete. Sparringgruppen genomförs både på svenska och finska, men i huvudsak är det finskan som står i fokus.

Sparringgruppen innefattar en förhandsuppgift och lite självständigt arbete. För att deltagarna ska kunna få personlig handledning under träffarna är deltagarantalet begränsat till 10 personer.

Praktisk info

Sparringgruppen består av fyra träffar, två fysiska träffar och två på distans.

Den första träffen ordnas fysiskt på plats på G18 i Helsingfors den 5 september kl. 9-11. De tre följande träffarna ordnas i september och oktober och bokas in då gruppen är formad.

Välkommen med och utveckla ditt påverkansarbete och din pokkafinska!

Anmäl dig här senast den 16 augusti.

SFV-huset G18/ Online