Förbundsforum: stöd och nätverk på svenska

31.10.2024 kl. 09.00 – 10.30

Är du svenskspråkig men jobbar i en finsk organisation? Har du ansvar för svensk verksamhet eller svenska ärenden inom en mestadels finsk organisation? Skulle du vilja nätverka med andra som jobbar på svenska i civilsamhället? Välkommen med på Förbundsforum!

Vilka civilsamhällsorganisationer finns det som jobbar på svenska i Finland? Vad är Förbundsarenan och vilka organisationer är och kan vara medlemmar? Vad finns det för möjligheter till kompetensutveckling och nätverk på svenska i Finland? Välkommen med för att träffa kollegor i andra förbund och för att höra mer om Förbundsarenan och hitta sammanhang som kan stöda dig i ditt arbete.

Du som jobbar i en svensk organisation är också välkommen med för att träffa kollegor som jobbar i finska sammanhang. Sprid också gärna information om denna träff inom ditt nätverk och till dina samarbetspartners i finska organisationer.

Träffen genomförs som en del av Förbundsarenans Päivää-god dag projekt. Projektet har som mål att öka växelverkan mellan civilsamhällsorganisationer över språkgränserna.

Nätverksträffen ordnas på distans via Zoom och alla anmälda får en länk inför träffen per e-post.

Anmäl dig senast den 23 oktober via denna länk.

Välkommen med!

Förbundsforum är en mötesplats för de finlandssvenska civilsamhällesorganisationerna. Vi samlas för att diskutera och ventilera gemensamma frågor, för att stärkta jobba vidare tillsammans och var för sig.

Förbundsarenans nätverksträffar ordnas år 2024 i samarbete med SFV:s studiecentral.

Vid din dator