Förbundsarenan kommer att koordinera en synlighetskampanj under våren 2025 kring tema engagemang. Kampanjen kommer att ha en uppbyggnad som i mycket påminner om kampanjen Framtidsgåvan som genomfördes våren 2024.
Civilsamhället är helt beroende av engagemang. Vi behöver personmedlemmar, volontärer, donatorer och människor som prenumererar på tidskrifter. Därför kommer denna kommande kampanj att ha fokus på just engagemang.
Kampanjen riktar sig till alla organisationer som precis som vi vill synliggöra att det finns många olika sätt att engagera sig på i civilsamhället. Kom med på vår kick-off och lyssna mer till vad vi planerat och hur vi kommer genomföra kampanjen!
22.10 hölls Kick-off för kampanjen.
25.11 Strukturträff, kl.14-15:30, Zoom
Robert Nilsson från Förbundsarenan går igenom strukturen för att kunna ta emot, exempelvis, nya medlemmar. Hur ska förbund bygga upp interna processer samt material och kommunikation utåt för att värva medlemmar? Deltagarna får information om det case som Studio Dim kommer arbeta med.
16.12 Case Förbundsarenan, kl.14-15:30, Zoom
En träff där deltagarna får info om case Förbundsarenan. Deltagarna får bakgrunden till detta och får även se Studio Dims tankar kring hur Förbundsarenan ska synliggöra detta.
20.1.2025 Avslutande träff före kampanjen kör igång, kl.14-15:30, Zoom
Förbundsarenan presenterar den kommande kampanjens kommunikationsplan samt de mallar för social media och e-post som Studio Dim tagit fram.
10.2-4.4.2025 Kampanj
kampanjstart är tänkt att vara vänveckan (10.2.2025). Kampanjen pågår till den 4.4.2025.
Du kan anmäla dig till ett eller flera av tillfällena.