Förbundsarenan kommer att koordinera en synlighetskampanj under våren 2025 kring temat engagemang. Kampanjen kommer att ha en uppbyggnad som i mycket påminner om kampanjen Framtidsgåvan som genomfördes våren 2024.
Civilsamhället är helt beroende av engagemang. Vi behöver personmedlemmar, volontärer, donatorer och människor som prenumererar på tidskrifter. Därför kommer denna kommande kampanj att ha fokus på just engagemang.
Kampanjen riktar sig till alla organisationer som precis som vi vill synliggöra att det finns många olika sätt att engagera sig på i civilsamhället. Kom med för att höra mer om planerna och hur din organisation kan delta i kampanjen.
Tidsplan
22.10 hölls Kick-off för kampanjen.
25.11 hölls en Strukturträff
16.12 Case Förbundsarenan, kl.14-15:30, Teams
Träffen inleds med att Amy Jägerskiöld och Tove Eklund-Hartman, pedagogiska planerare vid SFV, informerar om validering och kompetensmärken.
Därefter får deltagarna info om case Förbundsarenan. Deltagarna får bakgrunden till detta och får även se Studio Dims tankar kring hur Förbundsarenan ska synliggöra detta.
20.1.2025 Avslutande träff före kampanjen kör igång, kl.14-15:30, Teams
Förbundsarenan presenterar den kommande kampanjens kommunikationsplan samt de mallar för social media och e-post som Studio Dim tagit fram.
10.2-4.4.2025 Kampanj
Kampanjstart kommer att vara under vänveckan, närmare bestämt den 10 februari 2025. Kampanjen pågår till den 4.4.2025.
Anmäl dig till kampanjträffarna här.
Du kan anmäla dig till ett eller flera av tillfällena.