Förbundens ensamjobbare: verksamhetsplanering

10.03.2022 kl. 08.30 – 10.00

Välkomna med på nätverksträff för ensamjobbare. Vi dricker morgonkaffe tillsammans framför våra datorer och ventilerar frågor som handlar om att jobba ensam, utan nära kollegor. Som ensamjobbare håller man i alla trådar och att planera verksamheten både på kort och lång sikt är en central del av arbetet. Vilka dokument är viktiga arbetsredskap och vilka är snarare tidstjuvar? Vi diskuterar verksamhetsplanering och delar med oss av tips och fungerade metoder, samt funderar tillsammans på hur vi som ensamjobbare tacklar ökade och förändrade krav på resultatredovisning och tar detta i beaktande i planeringen.

Målgruppen är anställda inom tredje sektorns takorganisationer, som upplever att de jobbar ensamma (till exempel så att man är enda anställda inom organisationen eller den enda på sitt kansli). Vi diskuterar utgående från de förutsättningar vi har för vårt arbete, då vi inte har kollegor eller en chef som är närvarande i arbetsvardagen. Vi diskuterar utmaningarna med att jobba ensam och delar erfarenheter och tips på hur vi kan jobba så att vi mår bra i vårt arbete i förbundsvärlden.

Vi träffas via Zoom och alla anmälda får en länk per epost inför träffen.

Anmäl dig senast den 3 mars via denna länk.

Välkommen med!

vid din dator