Dags att nominera till Årets förbund

01.02.2023 kl. 12:39
NYHET. Vilket förbund utmärkte sig förra året? Vilket förbund har gjort något extra bra? Nominera till Årets förbund 2023 senast den 31 mars.

Nu är det dags att nominera Årets förbund 2023. Vandringspriset har instiftats för att stimulera Förbundsarenans medlemmar att aktivt verka enligt sina stadgar och lyfta fram sina bedrifter.

Priset tilldelas ett förbund som under föregående år gjort något bra eller som på annat sätt utmärkt sig under året. Ifjol gick priset till Förbundet Hem och Skola.

Samtliga medlemmar i Förbundsarenan har rätt att vara med och tävla om titeln Årets förbund. Medlemmar i Förbundsarenan får skicka in förslag och motivera varför just ett visst förbund ska utses till Årets förbund. Det är enligt statuterna inte förbjudet, utan snarare önskvärt, att föreslå sig själv.

Nominera via denna länk.

Vid eventuella frågor ta kontakt med verksamhetsledare Mari Pennanen, mari.pennanen@forbundsarenan.fi

Nomineringstiden pågår från den 1 februari till den 31 mars och priset delas ut på Förbundsarenans vårmöte den 18 april.

Läs också

Statuterna för vandringspriset

Lista på tidigare vinnare av titeln Årets förbund