EU:s dataskyddsreform

02.10.2017 kl. 09:44
PÅ TAPETEN: EU:s dataskyddsreform som träder i kraft i maj 2018 har väckt många frågor, också bland de finlandssvenska förbunden.

EU:s dataskyddsreform som träder i kraft i maj 2018 har väckt många frågor. SFV/Föreningsresursen har tagit på sig ansvaret för att stöda förbund och föreningar i Svenskfinland gällande det här. Under hösten ordas föreläsningar och information finns på Föreningsresursen.

Det går också bra att ta kontakt direkt med Sebastian Gripenberg (sebastian.gripenberg@sfv.fi, 050-441 0818).

Också Webbhuset/Ant Simons har kunskap om och står gärna till tjänst i frågor kring dataskyddsreformen (ant.simons@webbhuset.fi, 050-330 0819).

För frågor speciellt på förbundsnivå ordnar Studieförbundet en lunchträff för förbundens allt-i-allon den 12.12. Träffen är öppen för alla som är intresserade av ämnet, välkomna med! Anmälningar till verksamhetsledare Mari Pennanen senast den 7 december.

Länkar som kan vara bra för den som vill veta mera (sammanställda av Sebastian Gripenberg):