Möjligheter med Erasmus+

20.09.2023 kl. 10.00 – 13.30

Vill du veta mer om Erasmus+-finansiering och fortbildningsmöjligheter runt om i Europa? Välkommen med på Erasmus+-träff och hör mer om hur din organisation kan ansöka om bidrag. Vi delar konkreta tips och bjuder på lunch. Du har också möjligheten att bolla ideér med andra projektnyfikna!

Vi inleder med aktuell info kring Erasmus+-finansieringsformer och projektmöjligheter. Under eftermiddagen ligger fokus på erfarenhetsutbyte. Var du en av dem som deltog i Förbundsarenans Erasmus+ mobilitetsprojekt under våren 2023? Kom med och diskutera erfarenheter och dela lärdomar med andra deltagare. Du som inte deltagit i Erasmus+kurser men är nyfiken på att veta mer är också varmt välkommen att delta i sessionen!

Träffen ordnas i samarbete med Bildningsalliansen på Mothership of Work (MoW).

Kl. 10 Session 1
Johanni Larjanko på Bildningsalliansen informerar om finansieringsmöjligheter via Erasmus+ och Julia Hemgård på Förbundsarenan delar erfarenheter kring att genomföra ett Erasmus+ mobilitetsprojekt. Det finns också utrymme för att diskutera framtida projektmöjligheter.

Kl. 11.30 Lunch

Kl. 12.15 Session 2
Genom erfarenhetsutbyte och diskussion delar vi lärdomar från vårens Erasmus+-kurser.

Anmäl dig här senast den 13 september.

Välkommen med!

Mothership of Work (MoW)