Så här kan också ditt förbund jobba hållbart

14.10.2020 kl. 10:06
NYHET. Nyfiken på vad Organisationskonferensen handlade om? Passa på att ta del av tips från förbundskollegor, tankeväckande artiklar och workshopsdiskussioner.

Foto: Linus Lindholm

Organisationskonferensen 2020 bjöd på intressanta gruppdiskussioner och erfarenhetsutbyten som i enlighet med konferensens tema hållbarhet ska användas vidare och spridas. Därför har Förbundsarenan samlat inspirerande inslag från konferensen och uppmuntrar förbund att dela materialet inom den egna organisationen.

Passa på att kolla in videon där Förbundet Hem och Skola, Finlands Svenska 4H, Finlands Svenska Skolungdomsförbund och Finlands Svenska Andelsförbund delar med sig av sina hållbarhetsåtgärder.

Ta del av intressanta insikter som uppkom under konferensens gruppdiskussionerna och workshop, eller läs forskare Filip Wijkströms artiklar och presentationsmaterial för en djupdykning kring civilsamhället och det förändrade engagemanget inom sektorn.

Målet med Organisationskonferensen är att erbjuda förbunden kompetenshöjande verksamhet och erfarenhetsutbyten. Genom att aktivt använda och dela material hoppas vi att diskussioner och kunskap sprids och lever vidare inom förbunden.

Ta del av materialet i efterhand:

Artiklar och material

Video: Fyra förbund delar med sig av sina hållbarhetstips

Hur jobbar förbunden med hållbarhetsfrågor?

Organisationskonferensen 2020

84615_t.jpg

Nyfikenhet och kollegor som stöd för ny i förbundsvärlden

BLOGG. Från ett jobb med full koll på hur allt fungerar till något helt nytt. Christian Joffs lämnade klasslärarjobbet för att dyka ner i något nytt på Förbundet Hem och Skola. Han rekommenderar två saker för nya i förbundsvärlden: att delta i ett Onboarding-tillfälle och att våga fråga.
04.01.2023 kl. 10:06
81647_t.jpg

Årets förbund 2022: Förbundet Hem och Skola ger röst åt elever och föräldrar om skolvardagen

NYHET. Förbundet Hem och Skola i Finland är en föregångare när det gäller att lyfta fram sitt budskap. Förbundet lyfter på olika sätt fram föräldraopinionen i frågor som berör lärande och fostran och har därför valts till Årets förbund.
12.04.2022 kl. 13:00