Vem är årets ordförande 2023?

29.05.2023 kl. 11:49
NYHET. Känner du en förbundsordförande som framgångsrikt skött sitt uppdrag? Förbundsarenans vandringspris delas i höst ut för tredje gången till en förbundsordförande. Nu kan du nominera!

De finlandssvenska förbunden och centralorganisationerna behöver och har engagerade ordförande. Nu delar Förbundsarenan ut vandringspriset Årets ordförande för tredje året för att lyfta fram och synliggöra betydelsen av ordförandeskapet.

Priset tillfaller en person som fungerar eller nyligen fungerat som ordförande i en av Förbundsarenans medlemsorganisationer i åtminstone ett år. Den premierade har framgångsrikt skött sitt uppdrag, mångsidigt främjat sin organisations syfte och med sitt eget engagemang positivt utvecklat organisationen.

Förtroendevalda och anställda i Förbundsarenans medlemsorganisationer har rätt att nominera till Årets ordförande genom att skicka in förslag och motiveringar. Det är icke förbjudet, utan snarare önskvärt, att föreslå sin egen organisations ordförande.

Nomineringstiden pågår till och med den 10 september 2023 och vandringspriset delas ut på Styrelsedagarna i oktober.

Nominera till Årets ordförande

Statuterna för vandringspriset Årets ordförande

Förbundsarenan har delat ut vandringspriset Årets ordförande sedan år 2021, här hittar du tidigare vinnare.