Att byga en community kring verksamheten är ett sätt att skapa engagemang som håller i sig och ger mervärde.
En community är som ett nätverk, men genom att engagera den och ordna innehåll för medlemmarna i den skapas en långvarig relation som bidrar på många sätt.
Janne Wass berättar om hur Ny Tids community blivit allt viktigare för tidskriften och hur man hela tiden jobbar för att bibehålla och utvidga engagemanget kring tidningen.
Språkambassadörerna delar med sig av sina erfarenheter att bygga community med enkla medel och med sociala media som centralt forum.
Vi får också lyssna på andra gemenskapsbyggare och diskutera metoder för hur du kan bygga en community kring din verksamhet.
Välkommen med att diskutera!
Nätverket för tidskriftsredaktörer riktar sig till redaktörer, chefredaktörer och andra som arbetar med de finlandssvenska tidskrifterna och vill dela erfarenheter och utvecklas i det egna arbetet.
Nätverksträffarna under år 2026 ordnas i samarbete med SFV:s studiecentral.